זוכרים את יובל אפרת - המבצע נכשל, החילוץ הצליח! עוד סיפור ליום כיפור! 1

תאריך: 3791

מקור המידע: אליעזר זקס

חברים הקשורים ל - זוכרים את יובל אפרת - המבצע נכשל, החילוץ הצליח! עוד סיפור ליום כיפור! 1:

יובל אפרת...

אבנר שילוח...

אליעזר זקס...
גודל מלא...

תיאור הסיפור:

המבצע נכשל, החילוץ הצליח!
שבת, היום השמיני למלחמה החל בעשר בבוקר, העירו אותנו בתל נוף לתדריך ראשון בשעה 21. חזרנו ב- 5 בבוקר מטיסת לילה ארוכה: גבול סוריה עיראק-רמת דוד-תל נוף, לאחר פעולה מוצלחת של מארב רכב לשיירות נשק עיראקיות. המורל היה גבוה והדי הפיצוצים עוד שרקו באזניים. אני נשלחתי לגבעת ברנר ל'עשות כביסה'. הביקור היה קצר ומעיק, כל מי שפגשתי שאל אם ראיתי את בן משפחתו וקשה היה להתעלם ממצב הרוח השפוף. חזרתי. לאחר שני תדריכים יצאנו במסוק אל רמת דוד לתדלוק אחרון. בשמונה בערב המראנו, שוב צפונה. בתוך ה'יסעור' ניסה כל אחד להרים את התד"ל (תרמיל) ולהעריך את משקלו. חוץ מחגור מלחמה מלא ועמוס ונשק אישי ומחלקתי, כל אחד קיבל כ- 04 קילו חומר נפץ, היסעור בקושי זז! הטייס יובל אפרת הפנה את תשומת לבנו לאורות ביירות הנוצצים וציין: "אתמול ישנתם כשעברנו כאן". חצי מהכוח השתתף גם אמש בפעולה וה'צעירים' שצורפו צהלו בהתרגשות. הטיסה נמשכה כנצח ולאחר שעתיים וחצי נדלק האור האדום: "עוד 01 דקות לנחיתה". מופז המ"פ ניגש אלי והזכיר לי שאני 'אחראי' על כל ה'מסופחים': קצין קשר, רופא, חוקר שבויים ו'קצין בכיר' שהצטרף ברגע האחרון. "דקה לנחיתה", היסעור החשיך כולו ואז נשמעה החבטה הקלה בקרקע. הדלת נפתחה לרווחה ואנו רצנו החוצה בתרגולת הכה מוכרת ונשכבנו סביב. ה'יסעור' המריא מיד מותיר אחריו אבק עצום שנכנס לכל פינה. את השקט שהשתרר בתוך השדה בו נחתנו החרידו צרורות ירי שנורו מבתים במרחק כמה עשרות מטרים מאתנו. הירח שכבר היה בחצי השמיים האיר ואדי סמוך ולפי פקודה ממופז 'ניתקנו מגע' ורצנו אל הנחל. המשקל הכבד על הגב מנע מאתנו לנוע בשקט והרעש שעשינו על חלוקי הנחל העיר את כל הכפר שלידו נחתנו. מופז והחפ"ק שלו הצליחו לזהות היכן אנו נמצאים ובלחישות העבירו את הפקודה לנוע אל היעד 'שמעבר לרכס'. עוד בטרם התארגנו לצאת נעצרו מולנו מספר כלי רכב צבאיים ועליהם חיילים סורים שדרכו את המקלעים וחיכו לנו בפתח הואדי. באויר החלה לזוע פניקה קלה שתקפה כמה לוחמים, חלקם 'הביע בקול' את דעתו על המבצע. מופז הורה לאחד המ"מים לקחת את הרגם ולהתחיל ל'טפטף' אש על כלי הרכב. במקביל, ניתנה הוראה לרוץ במעלה הרכס ולא לענות באש למקורות הירי. (המשך)

האתר מיועד להצגה ברזולוציה 006x008 פיקסלים ובלוח צבעים 23 סיביות.